Zmeny s.r.o.

V každej spoločnosti dochádza z času na čas k zmenám. Aj za jednoduchou zmenou konateľa, zmeny sídla spoločnosti, zmeny obchodného mena alebo zmeny spoločníka sa skrýva množstvo dokumentov a byrokracie.

Radi vám zmeny sro zjednodušíme.

Zabezpečujeme prípravu dokumentácie a registráciu týchto zmien v obchodnom registri:

  • zmena obchodného mena spoločnosti
  • zmena sídla (zmena adresy sro)
  • rozšírenie predmetu podnikania o živnostenské oprávnenie
  • zúženie predmetu podnikania o živnostenské oprávnenie
  • vymenovanie konateľa
  • odvolanie konateľa
  • vymenovanie prokuristu
  • odvolanie prokuristu
  • zmena spôsobu konania
  • zmena osobných údajov – bydliska alebo priezviska spoločníka
  • zmena osobných údajov – bydliska alebo priezviska konateľa
  • zmena osobných údajov – bydliska alebo priezviska prokuristu
  • prevod obchodného podielu spoločníka
  • prechod obchodného podielu spoločníka (v dôsledku úmrtia)
  • zvýšenie základného imania peňažným vkladom spoločníka
  • zvýšenie základného imania peňažným vkladom osobou, ktorá nie je spoločníkom
  • premena základného imania zo slovenských korún na eurá
  • premena vkladov zo slovenských korún na eurá

 

Ako to funguje?

1. Vstupný formulár.

Vstupný formulár sme zaslali na váš mail, ak ste o to nezáväzne požiadali (vstupný formulár). Teraz ho stačí len vyplniť a zaslať na info@sroservis.sk. Ak si chcete ešte pred spracovaním vašej požiadavky, overiť cenu zmeny sro alebo požadujete realizovať zmeny, ktoré nie sú uvedené v zozname, prosím zašlite nám na info@sroservis.sk stručný zoznam požadovaných zmien a my vám vypočítame a predložíme našu cenovú ponuku.

2. Zmenová dokumentácia.

Kompletnú zmenovú dokumentáciu pripravíme a zašleme na váš mail najneskôr nasledujúci druhý pracovný deň po doručení vyplneného vstupného formulára. Dokumenty si vytlačíte a podpíšete. Časť podpisov podľa našich inštrukcií overíte u notára (maximálne 2,87 € /1 podpis) alebo na matrike (1,5 € /podpis).

3. Odoslanie dokumentácie.

Podpísané dokumenty nám zašlete poštou. Súhlas daňového úradu (ktorý je potrebný len pri nakladaní s väčšinovým obchodným podielom) môžete doručiť aj dodatočne (mailom).

4. Registrácia zmien.

Po doručení kompletnej dokumentácie, podáme zmenový návrh do obchodného registra. Požiadame vás o úhradu súdneho poplatku (33 €) priamo na účet obchodného registra. Následne preberieme výpis vašej spoločnosti osobne v Bratislave alebo poštou z ostatných registrových súdov (trvá cca 1-2 týždne).

5. Odmena.

Našu odmenu uhradíte po doručení výpisu z obchodného registra v elektronickej forme. Po úhrade odmeny vám zašleme vašu kompletnú dokumentáciu vrátane výpisu z obchodného registra.

 

Cenník

 

Jednoosobová s.r.o.
1 alebo 2 zmeny 79 €
3 a viac zmien 109 €
Dvojosobová a trojosobová s.r.o.
1 alebo 2 zmeny 119 €
3 a viac zmien 149 €
Zaslanie pripravenej zakladateľskej dokumentácie poštou na poštovú adresu klienta 10 €

 

Dodatočné náklady klienta

 
Súdny registračný poplatok 33 €

Správny poplatok 7,50 €/za každú ohlasovanú remeselnú alebo viazanú živnosť.

Overenie podpisov (1,50 €/1 podpis na matrike alebo maximálne 2,87 € /1 podpis u notára).

Poštovné za odoslanie zásielky s podpísanou dokumentáciou na našu adresu.

 

Časté otázky

 

Koľko trvá celý proces registrácie zmien s.r.o.?

Výsledná doba závisí od rozsahu realizovaných zmien v s.r.o. Ak nedochádza k rozdeleniu alebo prevodu väčšinového obchodného podielu spoločníka s nutnosťou vybavovania súhlasu správcu dane a ani k rozširovaniu predmetu podnikania o živnostenské oprávnenie, celý proces trvá zvyčajne 7-10 dní.

Jednotlivé úrady majú rôzne lehoty na vybavenie (daňový úrad – 5 pracovných dní, živnostenský register – 3 pracovné dni, obchodný register – 2 pracovné dni), tieto lehoty sa však môžu predlžiť (dovolenky, sviatky, štrajky …). Potrebné je tiež pripočítať čas na doručenie rozhodnutí alebo spárovanie platby súdneho poplatku alebo správneho poplatku pri remeselnej alebo viazanej živnosti.

Kedy mi doručíte zmenovú dokumentáciu?

Najneskôr nasledujúci druhý pracovný deň po prijatí riadne vyplneného vstupného formulára. Zmenové dokumenty vám doručíme spolu s presnými a podrobnými inštrukciami k podpisu a ďalšiemu postupu zmeny v sro.

Kedy obdržím výpis z obchodného registra?

V priebehu 1 až dvoch týždňov po zápise zmeny sro do obchodného registra.

Môžete mi dokumentáciu poslať vytlačenú poštou?

Áno, za poplatok 10 €. Prosím, uveďte túto požiadavku pri vyplnení vstupného formulára.

Kedy sa platí za služby?

Po zápise zmeny do obchodného registra, nevyžadujeme preddavky. Faktúru zasielame najskôr v elektronickej forme a následne v písomnej forme spolu s dokumentáciou a výpisom z obchodného registra.

Ako sa platí súdny poplatok?

Súdny poplatok (33 €) zaplatíte priamo na účet obchodného registra vedený v Štátnej pokladnici. Ide o znížený súdny poplatok – jeho základná výška, ktorá sa uplatňuje v prípade listinného podania je 66 €. S využitím našich služieb teda ušetríte na súdnom poplatku.

Je cena za zmeny s.r.o. konečná?

Vo vzťahu k nám áno (nie sme platcami DPH). V niektorých prípadoch však zaplatíte ešte náklady na overenie podpisov zmenovej dokumentácie a poštovné za doručenie dokumentácie na našu adresu.

Aké doklady potrebujem k zmene v sro?

V podstate len občiansky preukaz, ak je potrebné overenie podpisov (overenie podpisov sa nevyžaduje vždy). Kompletnú zmenovú dokumentáciu Vám pripravíme. Nie je potrebné vybavovať si výpis z registra trestov ani originály listov vlastníctva k sídlu spoločnosti.

Realizujete zmeny aj pre spoločnosti so sídlom mimo Bratislavu?

Áno, všetky registrácie vykonávame elektronicky, t.j. sídlo spoločnosti môže byť hocikde na Slovensku. Rovnako komunikácia s klientmi prebieha krok za krokom elektronicky.

Ku ktorej zmene sro je potrebný súhlas správcu dane?

Súhlas daňového úradu je potrebný, ak sa nakladá s väčšinovým obchodným podielom. To je obchodný podiel, ktorý predstavuje aspoň 50% vklad do základného imania alebo s ktorým je spojených aspoň 50% hlasov. Súhlas je potrebný aj v prípade, ak sa takýto obchodný podiel rozdeľuje a prevádza sa len jeho časť. Pri príprave zmenovej dokumentácie vždy posúdime nutnosť získania súhlasu daňového úradu a pripravíme požadované tlačivá. Súhlas bude vydaný do 5 dní, ak daňové záväzky prevádzajúceho a nadobúdateľa (každého osobitne) nepresiahnu 170 eur.

Musí byť nový spoločník občanom SR?

Nie, spoločník s.r.o. môže mať ľubovoľné občianstvo, jeho pobyt na Slovensku sa nevyžaduje.

Musí byť nový konateľ občanom SR?

Konateľ musí byť buď občanom SR alebo inej krajiny OECD, inak musí mať na Slovensku udelené povolenie na pobyt.

Je potrebné osobné stretnutie?

Nie, túto službu poskytujeme online – s klientmi komunikujeme prostredníctvom e-mailov a telefonicky. Dokumentáciu nám klienti doručujú poštou alebo kuriérom. Na túto formu spolupráce je nastavená aj naša cenová politika. Veríme, že ide o jednu z najlacnejších ponúk kompletného elektronického zabezpečenia zmien s.r.o. na trhu.

Môžete mi poskytnúť osobnú konzultáciu?

Áno, je to možné. Stretnutie so zástupcom našej firmy zameranej na zmeny s.r.o. si je potrebné dopredu telefonicky dohodnúť. Za stretnutie si účtujeme sumu 40 €/začatá hodina. Otázky týkajúce sa zmien v s.r.o. (zmeny konateľa, sídla, obchodného mena, prevodu obchodného podielu a pod.) vám radi zodpovieme aj mailom alebo telefonicky a bezplatne.

Prečo likvidácie s.r.o. nerealizujete v rámci zmien s.r.o.?

Vstup do likvidácie a výmaz spoločnosti z obchodného registra sa spravuje osobitnými pravidlami, ktoré vyžadujú splnenie osobitných povinností. Likvidácie spoločností sme sa preto rozhodli realizovať ako zvláštnu službu. Podobne to platí aj pre podávanie návrhov na konkurz právnických alebo fyzických osôb, registrácie a zmeny iných právnych subjektov (podnikateľov – fyzických osôb, komanditných spoločnosti, verejných obchodných spoločností a pod.).